23. ledna 2012

Vybrat JasperReports nebo BIRT reports?

Potřebuji se rozhodnout, jaké řešení na reporty vybrat a pořád nevím. Nějaké porovnání těchto nástrojů jsem již uváděl na mém blogu, ale již je to skoro tři roky zpátky a od té doby se mnoho věcí určitě změnilo.

Pořád si myslím, že volba je mezi JasperReports a BIRT reports. Našel jsem další možnosti jako Pentaho Reporting, Crystal Reports nebo NextReports, ale žádné z těchto řešení mě moc nezaujalo.

Já osobně žádné pokročilé funkce od nástroje neočekávám, spíše ty základní:

  • reporty budou primárně zobrazeny na webové stránce
  • export do PDF, XLS je nutností
  • absolutní většina reportů bude statických, tedy uživatel klikne na odkaz a zobrazí se mu určitý report. Žádná velká interakce uživatele při zobrazování reportu nebude.
Můj favorit je JasperReports, ale asi jen díky nějakým subjektivním důvodům:
  • JaspeReports je tu už dlouho a již od nějaké 1.x verze Springu je součástí standardní podpory. Takže Spring nabízí podporu na podobné úrovni jako jiné prezentační frameworky jako Freemarker, Velocity atd.
  • velká komunita a rozsáhlá dokumentace (z uvedených nástrojů nejlepší)
  • myšlenka kolem JasperReports Serveru mi přijde zajímavá a bez většího úsilí nabízí velkou přidanou hodnotu
Moc pěkné srovnání je v článku BIRT, Jasper, Pentaho - Comparison Matrix nebo v článcích JasperReports, případně BIRT Vs Jasper Report A Comparitive Study.

Jaké máte prosím zkušenosti vy?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Před pár měsíci jsme řešili podobnou otázku: "Nebude lepší použít v novém produktu BIRT?" Z porovnání JasperReports a BIRTu vyšla z našeho pohledu remíza, takže nakonec převážil ten fakt, že jsme JasperReports do té doby používali v jiném produktu a také že má blíže k Eclipse. BIRT pro nás neznamenal žádný posun, takže jsme vsadili na jistotu.

Petr Jůza řekl(a)...

Já jsem to schválně do článku nepsal, ale jsme ve stejném stavu - JasperReports už používáme historicky, ale budou nové projekty a tak přemýšlím, zda není čas na změnu. Zatím to asi na změnu nevypadá ...

Vašek Hrdina řekl(a)...

Osobně bych vybral JasperReports. S BIRTem jsem se v poslední době setkal víc, než by bylo zdrávo, a je fakt, že můj dojem je opravdu subjektivní. Ale uvedu pár věcí "proč JasperReports"
- JasperReports jsou mnohem více lightweight (sám říkáš, že 50M je raketa)
- mám pocit, že ty reporty dělají tak nějak intuitivněji (subjektivní názor)
- několikrát jsem se musel koukat do kódu BIRTu a je to hnus, velebnosti. Oproti tomu v JR jsem se do kodu nikdy koukat nemusel, vše fungovalo tak jak bych čekal.
- BIRT je opravdu dost buggy. V našem kodu je pak milion work-arounds a to čitelnosti nepřispívá. Zase je fakt, že tu máme nějakou starou verzi, ale přesto to dobrý dojem nebudí.

Zase objektivně vzato, u nás je BIRT .. no, já tomu říkám, že ta technologie je znásilněná, prostě není použitej na to, na co je určenej, 3/4 věcí je "implementováno zde", takže spoustu bugů pak padá na hlavu nám. Za svým názorem si ale stojím, raději bych dělal s JasperReports než s BIRTem.