13. prosince 2012

Kolik je Java vývojářů v ČR?

Český statistický úřad nedávno vydal přehled Informační ekonomika v číslech 2012, kde lze vyčíst zajímavé statistické informace o našem oboru. Nejzajímavější je část o struktuře lidí v IT, kde je vidět, že počet lidí ve škatulce "Analytici a vývojáři softwaru a počítačových aplikací" je 34 200.

To mě přimělo se zamyslet, kolik z toho je tedy Java vývojářů, jak velká je u nás základna? Výpočet je to hodně přibližný, ale pro nějakou představu se to může hodit.

1. Analytiků a vývojářů je 34 200. Jaký je poměr mezi oběma profesemi? Snažil jsem se najít nějaké informace na internetu, ale nic moc. Můj odhad podle zkušeností je 1:3. Jeden analytik v průměru na tři vývojáře, tedy 25 650 vývojářů. Z pohledu uvedené statistiky lze ještě čekat, že ve škatulce vývojáři budou i testeři. Poměr vývojářů a "čistých" testerů vidím tak 7-10 : 1, tady vůbec netuším. Když vezmu ten horní poměr, tak to vychází na 23 318 vývojářů celkem.

2. A kolik z toho je Java vývojářů? Tady už jsem našel podobnou úvahu, ale pro celosvětové měřítko a z té vychází, že Java vývojářů je cca 16% všech vývojářů, tedy pro nás 3 730.

Je to celé dost na vodě, ale řekněme, že nás je asi 3700 :).

Pokud máte někdo nějaká přesnější data, tak je prosím uveďte, ať to upřesníme.

5 komentářů:

KarelI řekl(a)...

U nas je pomer vyvojar:tester zhruba 2.7 : 1, ale to muze byt tim, ze delame docela netrivialni CAE. Je fakt ze vetsina firem se asi zabyva mnohem jednodussima vecma. Tech 16% bych rekl ze je docela blizko.

Vít Kotačka řekl(a)...

Hezká úvaha. Ale ty poměry analytik/vývojář/tester jsou jen takovým hraním si s čísly.

Zažil jsem projekty, kde analytici a testeři násobně převyšovali vývojáře. A naopak projekt, kde byli jenom vývojáři (protože si přece všechno zanalyzujou a otestují sami :-/

Petr Jůza řekl(a)...

Vím, že ty poměry analytik/vývojář/tester jsou hodně na vodě, ale nějaký závěr jsem udělat musel :).

Doufal jsem, že někdo přijde s nějakým přesnějším poměrem, na kterém ten výpočet postavit.

banter řekl(a)...

To číslo nemusí být daleko od pravdy. Porovnávám se čteností svého blogu. Předpokládejme, že většina Java programátorů čte java.cz a čtvrtina pak proklikne na můj blog. Takže by nás mohlo být čtyři tisíce.

Martin Humpolec řekl(a)...

Hezká úvaha, možná ta čísla budou i optimističtější. My v naší <a href="http://zeebra.cz>databázi</a> máme cca 3 000 lidí, kteří mají Javu uvedenou ve svých znalostech.