28. října 2009

Testování s Mockitem

Pokud to někdo myslí s testováním vážně, tak se asi bez mockování neobejde. Já jsem dříve používal jMock a musím říct, že mě to celkem na nějaký čas od mockování odradilo - samotný zápis mi přišel velice upovídaný, měl jsem problémy s refactoringem a hlavně to bylo celé hodně náročné na údržbu. Zhodnotil jsem to tehdy, že je to moc práce bez velkého přínosu. Ještě bych měl možná podotknout, že jsem psal testy vždy až po produkčním kódu.

Na nedávném setkání s vývojáři v Ostravě mi byla doporučena knihovna Mockito. Sice jsem s ní ještě nic nedělal, ale už mě chytla - kód je hezky čitelný (stylem mi to připomíná hamcrest), bezproblémový refactoring, není nutné psát metody pomocí řetězců a celé mi to prostě přijde takové intuitivní. Jinak o důvodech vzniku Mockita je možné si přečíst na stránkach autorova blogu.

Pokud se vám Mockito líbit nebude, tak zkuste něco z následujících knihoven (na které mám uloženy odkazy): jMockit, EasyMock, jMock a nebo rMock (pokud máte s těmito knihovnami nějaké zkušenosti, tak se rád přiučím).

Nakonec ještě posílám odkaz na zajímavý článek "Mocks Aren't Stubs" od Martina Fowlera.

Žádné komentáře: